WHO IS HUSAYN WHO IS HUSSAIN WHO IS HUSSEIN WHO IS HUSSAYN

WHO IS HUSAYN WHO IS HUSSAIN WHO IS HUSSEIN WHO IS HUSSAYN

یا اباعبداللّه♥️ هرگز فراموش نمی‎کنیم از آن ساعتی که خواستی از خواهرت زینب♥️ جدا شوی...
WHO IS HUSAYN WHO IS HUSSAIN WHO IS HUSSEIN WHO IS HUSSAYN

WHO IS HUSAYN WHO IS HUSSAIN WHO IS HUSSEIN WHO IS HUSSAYN

یا اباعبداللّه♥️ هرگز فراموش نمی‎کنیم از آن ساعتی که خواستی از خواهرت زینب♥️ جدا شوی...

نکات جهت تبلیغ بهینه

طراحی بنرهای تبلیغاتی در موفقیت تبلیغات اینترنتی شما بسیار تاثیرگذار است. بنرهای تبلیغاتی یکی از مفیدترین روش‌های بازاریابی آنلاین در دنیای امروزی می‌باشد. تمام شرکت‌ها از بنرهای تبلیغاتی در فرم‌های گوناگون استفاده می‌کنند. این روش تبلیغاتی به دلیل مقرون‌به‌صرفه‌بودن، رسانه‌ای موثر در آگاهی شرکت برای اندازه‌گیری میزان تاثیر این روش می‌باشد. از طرفی طراحی‌های متفاوتی برای بنرهای تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود که این روش را خاص می‌نماید.

حال در نظر بگیرید که مشتری از شما درخواست یک بنر تبلیغاتی دارد. وظیفه شما به عنوان طراح بنر تبلیغاتی این است که کاری کنید تا این بنرها توسط بیننده‌ها، دیده شوند! در زیر، نکات و راهنمایی‌هایی برای طراحی بنرهای تبلیغاتی موفق آورده ایم. با بلاگ ادنگاه در ادامه‌ی این مطلب همراه باشید.

۱۴ نکته در طراحی بنرهای تبلیغاتی کلیک خور

۱- از سایزهای استاندارد و تاثیرگذار استفاده کنید.


بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط Google Adsense موفق‌ترین سایزهای بنر به شرح زیر می‌باشد:

  • ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل
  • ۷۲۸ در ۹۰ پیکسل
  • ۱۶۰ در ۶۰۰ پیکسل
  • ۳۰۰ در ۶۰۰ پیکسل

در حالت ایده‌آل، شما فضایی را در وب‌سایت خریداری می‌کنید که بیننده‌ها بدون بالا پایین کردن صفحه آن را ببینند و از طرفی نزدیک به محتوای اصلی وب‌سایت نیز باشد.

۲- سلسله مراتب را رعایت کنید.

اولین و مهم‌ترین اصل می‌گوید: طراحی بنرهای تبلیغاتی برای دو منظور انجام می‌شوند. اول معروف شدن برند و دوم بالا رفتن ترافیک وب‌سایت.

هم‌چنین بنرها سه جزء مهم دارند:

اول، لوگوی شرکت شما: لوگوی شرکت شما باید در راستای معرفی شما به مشتریان طراحی شود. مطمئن شوید که لوگوی شما به لحاظ بصری، برترین باشد، اما نه برتر از ارزش پیشنهادی برند و درخواست انجام فعالیت.

دوم، ارزش پیشنهادی برند: ارزش پیشنهادی برند، ویترینی از خدمات یا محصول شماست و توجه مشتریان را با محصولات جذاب، پیشنهادها و قیمت‌های ویژه و از این قبیل، به خود جلب می‌نماید. برای مثال جملاتی مانند «کیفیت بالا»، :«تخفیف ۵۰ درصدی»، «پیشنهادی خاص برای مدتی محدود» یا «رایگان» از همین دست ارزش‌های پیشنهادی می‌باشد. این جملات باید بیش‌تر فضای بنر تبلیغاتی شما را دربرگیرد و اولین عباراتی باشند که نظر مشتریان را جلب نمایند.

سوم، فرخوان برای اقدام [CTA: Call to Action]: فراخوان برای اقدام، معمولا نوشته یا دکمه‌ای به شکل «کلیک کنید»، «بیشتر ببینید» یا «ثبت نام کنید» می‌باشد. این گزینه باید در مرکز بنر تبلیغاتی قرار گیرد تا مشتریان برای کلیک روی آن‌ها برانگیخته شوند.

۳- ساده طراحی کنید

ساده طراحی کنید و متن هوشمندانه‌ای داشته باشید. بیننده‌ها معمولا نگاهی گذرا و در حد ثانیه به بنر شما دارند.

۴- از دکمه‌ها به طور مناسب استفاده نمایید.


بسته به نوع طراحی بنرهای تبلیغاتی، دکمه‌ها به دلیل تاثیرشان در افزایش نرخ CTR (یعنی نسبت تعداد نمایش‌های بنر در مقابل تعداد دفعاتی که بیننده‌ها روی آن کلیک کرده‌اند)، مهم می‌باشند. اگر مایل هستید تا از دکمه‌ها در بنر خود استفاده نمایید، آن‌ها را در قسمت پایین، سمت راست بنر قرار دهید. همچنین از رنگ‌های مختلف استفاده نمایید و جایگاه دکمه‌ها را در بین سایر عبارات بنر، ثابت قرار دهید.

۵- بنر شما باید چارچوی مشخصی داشته باشد.


چشم بیننده‌ها به طور معمول به موضوع داخل قاب، توجه می‌نماید. بنابراین از داشتن چارچوبی مشخص به همراه ابزارهای گرافیکی، مخصوصا در لبه‌ی قاب‌ها، برای بنر خود مطمئن شوید. اگر زمینه بنر شما سفید است، به طور معمول باید قابی خاکستری برای آن تعریف کنید تا مرزها را مشخص نمایید. اگر زمینه بنر شما سفید نیست، می‌توانید از رنگ‌های نامحسوسی مانند دودی استفاده نمایید.

۶- متن بنرها را طوری تنظیم کنید که با یک نگاه خوانده شوند.


تیتر و نوشته را در سایزهای مختلف بنویسید. دقت کنید که هم تیتر و هم نوشته، ۴ یا کم‌تر از ۴ خط باشند. از فونت‌های شکسته یا چاپی و یا بسیار درشت استفاده نکنید. دقت کنید که از حروف بزرگ استفاده نکنید و سایز فونت شما مناسب باشد.

۷- مطمئن شوید که طراحی سازگار با برند شرکت دارید.


بنر شما به صفحه فرود وب‌سایت شما لینک می‌شود. مطمئن شوید که طراحی بنرهای تبلیغاتی شما سازگار با برند شرکت شما باشد و صفحه فرود خود را نیز طوری طراحی کنید که بیننده را گیج نکند.

۸- از فرمت‌های صحیح استفاده نمایید.


JPG، PNG و GIF یا فایل‌های ادوبی فلش، پسوندهایی هستند که بنر شما را تحویل بیننده می‌دهند و شما باید با نرم‌افزارهایی مانند ادوبی ایلاستریتور، فتوشاپ یا فلش کار کنید تا این پسوند‌ها را درست کنید. در نظر داشته باشید که بنرهای فلش در تمام دستگاه‌ها خوانده نمی‌شوند. بنابراین بنرها را همواره با پسوند GIF درست کنید تا بازدید‌کننده‌ی را از دست ندهید.

توجه کنید که از مدتی پیش، مرورگرهای پراستفاده‌ی دنیای اینترنت، از جمله گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس، نمایش بنرهای فلش را با محدودیت و ممنوعیت مواجه کرده‌اند. از این‌رو، عمر استفاده از فلش در بنرهای تبلیغاتی به نوعی پایان یافته است.

۹- حجم بنر کم باشد.

هرچقدر حجم بنر شما کم‌تر باشد، بهتر است. بر اساس اطلاعات ارائه شده در Google Adwords حجم بنر باید کمتر از ۱۵۰ کیلو‌بایت باشد. بنر شما باید قبل از این‌که بیننده‌ها به محل دیگری از وب‌سایت مراجعه نمایند، لود شده تا دیده شود.

۱۰- از تصاویر، درست و فقط در مواقعی که نیاز دارید استفاده نمایید.


تصاویر، فایل‌های گرافیکی و عکس‌های مرتبط را در جهت افزایش تاثیر پیامتان به بازدید کننده‌ها، انتخاب نمایید. دقت کنید که این تصاویر باید مستقیما به محصول مشتری شما مرتبط باشد. هیچ مفهوم انتزاعی در این میان وجود ندارد. در صورتی که توانایی مالی برای کار با سوپر مدل‌ها یا عکاس‌های حرفه‌ای را ندارید، از میلیون‌ها عکس موجود در اینترنت استفاده کنید.

۱۱- حس ضرورت را به بیننده القا کنید.


حس دیداری ضرورت را با نوشته‌های خود به همراه ایجاد تضاد و رنگ‌های مختلف القا کنید. تبلیغات اینترنتی نباید همیشه نامحسوس باشند. گاهی باید حس ضرورت را در بیننده ایجاد نمود.

۱۲- از رنگ های مناسب استفاده کنید.


هر رنگی دارای بعد مخصوص به خود می باشد و مهم است که بدانیم می‌خواهیم چه حسی را در بیننده برانگیزیم. انتخاب رنگ باید در راس کار ما باشد. زیرا ‌رنگ‌ها اولین چیزی هستند که توسط بیننده‌ها دیده می‌شوند. رنگ‌ها هم‌چنین، ذهنی هستند و در فرهنگ‌های مختلف، ابعاد مختلفی نیز دارند. بنابراین مطمئن شوید که مخاطب خود را می‌شناسید و سپس از رنگ‌ها استفاده کنید. در زیر، لیست رنگ‌ها و حسی که این رنگ‌ها در میان مخاطبان غربی ایجاد می‌کنند، آورده شده است. تبلیغ شما می‌تواند ترکیبی از رنگ های زیر باشد تا در مجموع، حس مناسبی را بسازد.

قرمز: همراه است با خطر، شور و شوق، عصبانیت، هیجان، سرعت و عشق. جذاب‌ترین و قوی‌ترین رنگ برای همه بیننده‌ها. همچنین در تحریک اشتها نیز موثر است و بیشتر برای ایجاد تعادل کاربرد دارد.

نارنجی: همراه است با انرژی و خوشحالی. این رنگ به تاثیرگذاری قرمز نیست و انرژی این رنگ را نیز ندارد. بهترین گزینه برای دکمه فراخوان برای اقدام [CTA] می‌باشد.

زرد: همراه است با شوخ طبعی، نور آفتاب، خوش‌بینی و انرژی. سایه‌هایی از رنگ زرد در بنر، می‌تواند توجه بیننده را جلب نماید و از رنگ‌های نارنجی و قرمز نیز با انرژی‌تر است و باید به صورت عاقلانه‌ای در بنر استفاده گردد. استفاده زیاد از رنگ زرد چشم بیننده را اذیت می‌کند، زیرا بیش‌ترین بازتاب را نسبت به سایر رنگ‌ها دارد.

سبز: همراه است با سلامتی، خنکی، ثروت، محیط زیست، رشد، پرورش و شروعی تازه. سبز، بهترین رنگ در دید بازدیدکننده می‌باشد.

آبی: همراه است با امنیت، اعتماد، وضوح، آرامش، خِرَد، رسمیت، ظرافت، حقیقت، رفع خستگی، سردی و مردانگی.

بنفش: همراه است با لوکس بودن، وفاداری، افراط، خِرَد، جادو، جاه‌طلبی، زنانگی و خلاقیت. این رنگ به بیننده حس آرامش را تلقین می‌نماید.

صورتی: یادآور عشق، شیرینی، زنانگی و نوزادان. بهترین رنگ برای معرفی زنانگی!

مشکی: همراه است با انحصارطلبی، شیطان، رمزآلودی، قدرت، پرستیژ، غم و تشریفات. نوشته مشکی روی پس زمینه سفید، خواناترین ترکیب رنگی است.

سفید: همراه است با خلوص، پاکی، مدرنیته، بی‌تفاوتی، سادگی، صداقت، بی‌گناهی، بکر بودن و خوبی.

قهوه‌ای: یادآور طبیعت، چوب، چرم و فروتنی. برای رنگ پس‌زمینه و متن مناسب است.

خاکستری: یادآور بی‌طرفی و عمل‌گرایی. در صورتی که از این رنگ در پس‌زمینه استفاده نمایید، تاثیر سایر رنگ ها را تشدید می‌کنید.

در نهایت، هنگامی که تبلیغات خود را طراحی می‌کنید، مطمئن شوید که از حالت RGB استفاده کرده‌اید. در نظر داشته باشید که بنر شما، تنها روی صفحه نمایش دیده خواهد شد.

۱۳- از انیمیشن‌ها استفاده کنید.


تبلیغات انیمیشن‌دار، معمولا بهتر و تاثیرگذارتر از تبلیغات ثابت هستند. فقط باید مراقب این باشید که حواس بیننده را از موضوع اصلی تبلیغ خود پرت نکنید. از انیمیشن‌های ساده که کمتر از ۱۵ ثانیه هستند استفاده کنید. مطمئن شوید که بیش از سه بار تکرار نشوند. همچنین آخرین فریم انیمیشن شما باید منتج به فراخوان برای اقدام [CTA] باشد.

۱۴- تبلیغ را مکمل، اما برجسته‌تر از وب‌سایت میزبان طراحی کنید.


در صورتی که تبلیغ شما به صورت دیداری در وب‌سایت میزبان حل شود، احتمالا به دنبال جلب اعتماد بیننده‌های این وب‌سایت می‌باشد. اما مراقب باشید که زیاد هم حل نشوید. تبلیغ شما نیاز به دیده شدن و کلیک خوردن دارد.

این نکته‌ها تنها دستورالعمل‌های عمومی برای طراحی بنرهای تبلیغاتی بودند و قطعا فضایی برای تجربه هر کدام وجود خواهد داشت. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که یک بنر تبلیغاتی خوب، صرفا بنری نیست که ظاهری زیبا داشته باشد. بنری خوب است که عملکرد بهتری داشته باشد. ممکن است زشت‌ترین چیز در دنیا باشد، اما با عملکرد خوب، تبدیل به یک طرح موفق خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.